Nyttigare mat

Just nu följer jag mitt matprogram flitigt igen vilket känns jätteskönt! Håller mig mätt längre och är inte lika sugen på godis som jag brukar + att jag sedan förra måndagen tappat 1,6 kg vilket känns jätteskönt! Bara genom att äta mer lagad mat och inte gå och småäta hela tiden! 14 kvar tills jag är tillbaka där jag var när jag mådde som bäst.
Men jag måste erkänna att jag får infall när jag blir så sugen på godis så att jag knappt vet vad jag ska ta mig till. Och coka cola har jag också varit himla sugen på! Men så fort jag känner av det så går jag till kylskåpet där jag numera har en hel låda fylld med frukt: Apelsiner, clementiner, äpplen, päron, mango, vindruvor, kiwi... Så underbart gott det är! Eller så kokar jag mig en kopp härligt gott te vilket också är himla mysigt!
Det roligaste är nästan att jag får prova på att äta sådant som jag i vanliga fall aldrig skulle tillaga och äta. Igår kväll till exempel ställde jag mig och gjorde egna köttbullar som jag åt tillsammans med sås som jag gjort helt från grunden, inga påsar att bara vispa ut i mjölk eller vatten här inte! Och till det hade jag rostade ROTFRUKTER! Kan ni fatta?! Men det var faktiskt riktigt gott! Nu idag på morgonen blev det en kopp varm choklad tillsammans med ett knäckebröd med messmör och persilja och en skiva valnötsbröd med keso och mango. Messmör och persilja var kanske ingen höjdare men är det nyttigt för kroppen så är det! Min mugg visar mig att jag ska vara positiv ;)
Om 3 veckor ungefär får vi vårt kök totalrenoverat och jag längtar som bara den tills det är klart. Ännu större arbetsyta, diskmaskin och framför allt en spis som fungerar ordentligt. Åh, så härligt!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Söt mugg! (a)

2010-02-07 @ 15:02:23
URL: http://mliio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0