Andra veckan med Linas

Igår träffade jag Emma på kvällen och var på förhandsvisning av Svinalängorna. Skriver mer om den efter imorgon då jag ska på förhandsvisning på den igen, men med Matilda denna gången. I alla fall, när jag kom hem hade Linas matkasse kommit hit för andra veckan och det var lika roligt denna gången att få se vad vi fått för något smarrigt! Ikväll gjorde vi Lax på sparrisbädd med matvete med feta- och persiljeyoghurt. Jag var väldigt skeptisk till matvete, som jag aldrig tidigare ätit, men allt var så otroligt gott! Det här har blivit en ny favorit här hemma tror jag så vi kommer nog tillaga den många gånger. Fick två portioner över så imorgon blir det lunch till mig och Matilda. (Förbered dig Matilda, om du inte gillar det får vi väl åka in till stan lite tidigare och ta en tur till Mackedonken ;))
Resten av menyn för denna veckan är:
- Cowboysoppa från Vildaste Västern
- Ratatouille med stora vita bönor, pasta och saltknaprig topping

- Örtkyckling med matvete och kaneldoftande rödkålssallad

- Prinsens rotfruktsplockepinn med pepparrotskräm

Känns väldigt spännande tycker jag och vi var väldigt nöjda med förra kassen så jag tror inte vi blir besvikna denna veckan heller!

Kommentarer
Postat av: Erik

Riktigt sevärd film svinalängorna.

2010-12-09 @ 23:42:07
URL: http://www.filmkritikerna.se/svinalangorna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0