E-day och Blondinbella

Idag hade vi arbetsmarknadsdag i skolan, E-day. Hade tänkt att åka dit tidigt och gå på de föreläsningar som erbjöds och gå runt och prata med företagen. Det blev inte riktigt så. Fick ett samtal idag på förmiddagen om ett eventuellt jobb och fick veta att jag fick komma på intervju redan på eftermiddagen. Då fick jag lite fart med att ta reda på lite om företaget och göra mig i ordning.
Efter det åkte jag till skolan för att åtminstone lyssna på en av föreläsarna, nämligen Isabella Löwengrip (Blondinbella). Vilken otroligt härlig tjej det verkar vara! Det är så många som är irriterade på henne och gör sig roliga på hennes bekostnad. Jag hade också fördomar om henne tidigare, men när jag började läsa bloggen upptäckte jag vilken otroligt driven, inspirerande och duktig tjej det är! Jag är riktigt imponerad över hur långt hon har lyckats ta sig när hon bara är 20 år gammal och när jag lyssnade på henne kände jag att "jag vill också göra mina drömmar/idéer till verklighet!". Man börjar tro på sig själv och blir motiverad av att lyssna på henne. Om jag får något mer tillfälle att lyssna på henne ska jag verkligen göra det!
Efter föreläsningen åkte jag in till stan och vidare till Solna och var på intervju. Det kändes bra men vi får se hur det går. Jocke har åkt ner till Linköping så ikväll är jag och Ninja hemma helt själva för första gången. Ska mysa i soffan och titta på tv och kanske läsa lite bok ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0