Filmer från helgen

Vi har tillbringat både fredag- och lördagkväll nere i hemmabiorummet och tittat på film. I fredags såg vi Baksmällan som vi faktiskt inte sett tidigare. Vilken sjukt rolig film det var! (Lite extra betoning på SJUK!) Vi satt och skrattade hela filmen igenom och så fort den var slut kände jag att det är en film som jag kan se snart igen och kan se om och om igen om jag behöver piggas upp! Se den om ni inte redan gjort det! (Det var lite extra roligt att den utspelade sig på Ceasars Palace i Vegas och i en av svitarna där eftersom vi bodde på det hotellet och i en av de mindre svitarna när vi var där i maj så vi kände igen en massa saker!)
Igår kväll såg vi Wanted som även den är något år gammal. Angelina Jolie och Morgan Freeman är med till exempel. Det är en film full av action men på ett lite komiskt sätt enligt mig. Killen som filmen handlar om har övermänskliga förmågor och galet snabba reflexer men han lär sig att upptäcka och använda dessa först när han blir jagad av samma man som precis mördat hans pappa. Brödraskapet får tag på honom innan mördaren och lär upp honom om hur han ska kunna övervinna sin pappas mördare. Jag tyckte att även denna filmen var helt klart värd att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0