Fortfarande förkyld...

Igår var jag så täppt i näsan att jag knappt kunde andas men älsklingen var så söt så han kom hem med nässpray som både löser täppan och gör mig mindre snorig. Nu kan jag i alla fall andas ungefär som jag brukar och det känns inte längre som om hela huvudet ska explodera... Däremot fick jag supermegaont i öronen på kvällen igår och proppade dem fulla med vitlök, vilket brukar fungera direkt. Tyvärr inte denna gången... Idag har jag lock för öronen, vilket är riktigt obehagligt. Så här står det på vårdguiden: Öronvärk kan bero på att slemhinnorna i örontrumpeten är svullna, vilket gör att det först slår lock för öronen och sedan gör ont. Det är vanligt vid förkylning. Du kan då även märka att hörseln försämras på det örat. Om värken är kraftig kan det bero på att infektionen har spritt sig till mellanörat.
Jag har alltid ont i öronen vid förkylning men aldrig tidigare haft lock för dem. Men det står att det slår lock och sen gör ont... Jag hade ju tvärtom! Kan jag inte ha normal öronvärk någon gång?! Eller var det onda jag hade igår bara en förvarning på det JÄTTEonda jag kommer få snart :S Läskigt... Jaja, jag får låtsas om att jag mår prima för om 2 timmar ska jag iväg till skolan på obligatoriskt seminarium och försöka höra vad folk säger trots lock för öronen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0