Kväll på stan med Emma

Ikväll har jag varit iväg och träffat Emma, vilket var riktigt roligt! Har inte riktigt mått så bra de senaste dagarna så det var så himla skönt att komma ut och träffa någon som jag tycker om så mycket! Är så glad att jag har Emma och Matilda här i Sthlm nu och jag hoppas att de aldrig, aldrig, aldrig kommer flytta härifrån!
Jag och Emma träffades vid Slussen och tog en promenad till Gamla Stan där vi först spanade in julmarknaden på Stortorget och sedan tog en fika på Chokladkoppen som jag tycker är ett otroligt mysigt litet café! Där satt vi ett tag och bara skvallrade och pratade gamla minnen från högstadietiden. Roligt sådant och jag och Emma har sjukt många roliga minnen ihop haha! Vi har verkligen varit helt galna!
När vi kände oss mätta i magen gick vi till PUB-huset och kollade in Carolina och mamma Gynnings utställning där som började idag. Den var faktiskt riktigt bra! Skulle lätt kunna tänka mig någon av hennes tavlor här hemma. Tyvärr är de lite dyra för min plånbok... Carolina själv var faktiskt där och jag ångrar så otroligt mycket att jag inte gick fram och sa att jag verkligen gillade hennes konst. Jag tycker hon är helt fantastisk! Utställningen pågår imorgon och på söndag också så om ni är i Sthlm så kan jag verkligen rekommendera att kolla in den!
Tavla av Gynning (Emmas och en av mina favoriter på utställningen)
Efter det vandrade vi iväg till Rigoletto och sedan till Park för att leta efter mina glasögon som jag glömde förra veckan när jag var på förhandsvisningen av Cornelis. Jag vet, sjukt att jag kan glömma glasögonen på en bio, men jag lyckades. Idag fick jag i alla fall tillbaka dem, vilket gjorde mig väldigt glad. Efter det vandrade vi på till dramaten och klappade även på Margareta Krooks varma mage. Coolt att de har gjort en staty varm! Efter det vandrade vi igenom stan en bit. Vi hittade bland annat den här statyn som någon haft lite roligt med. De hade stoppat en morot i munnen på hästen och både Emma och jag tyckte först att det var hästens tunga haha :)
Sedan slutade vi på Slussen igen där vi åkte åt var sitt håll. Hade en riktigt härlig kväll! Tack finaste vännen för ditt sällskap! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0