Ordentligt firande igår

Igår var det 3 år sedan vi var i Sydafrika och förlovade oss och det tänkte vi fira igår. Joakim hade planerat att fira det mer än vad jag hade trott. Han hade bokat bord på Eriks Gondolen och när vi kom dit fick jag veta att han planerat att vi skulle äta avsmakningsmenyn. Det var så otroligt gott! Det här åt och drack vi:
- Först en Dry Martini
- Aptitretare: Pilgrimsmussla med pumpakräm, Champagne från Frankrike
- Löjromstoast, vitt vin från Österrike
- Ankleverterrin medkalvbogsrillette och äppelcrème, vitt vin från Tyskland
- Grillad hälleflundra med getostrisotto, baconlindad pilgrimsmussla och gulbetsallad, vitt vin från Argentina
- Stekt ankbröst med glaserade svartrötter, apelsinsky och gratinerad örtpotatis, rött vin från Italien
- En hårdost och en mjukare ost, två olika sorters bröd och marmelad av fikon och något annat, portvin från Portugal
- Körsbärspaj med romrussinglass, dessertvin från Portugal
- Chokladtryffel och en kopp te
Av allt detta var det bara två saker som jag inte tyckte var lika gott som det andra och det var ankbröstet och själva körsbärspajen. Glassen däremot var suverän! Och vinet från Tyskland var så gott! Fick med oss listan hem så jag ska gå och leta efter några av vinerna på Systembolaget.
När vi kom hem ville Ninja busa lite så vi tog lite kort :)
Husse ser ut att vara på mer bushumör än Ninja på den här bilden haha :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0