Pretty Woman

Igår innan jag gick och lade mig tittade jag på Pretty Woman. Det är en annan av mina absoluta favoritfilmer som jag inte kan få nog av! Har säkert sett den 100 gånger! Jag älskar kontrasterna i filmen och Julia Roberts är helt fantastisk! Hon är världens vackraste kvinna enligt mig och jag tycker att hon är en oerhört bra skådespelerska. Och Hector Elizondo spelar alltid den underbara, varma mannen som man bara vill hoppa in genom tv-rutan för att krama. Även om han inte har en så stor roll så är det alltid honom jag tänker på i samband med filmen. 
Min mormor gillade den här filmen jättemycket också och vi brukade se den tillsammans på helgerna. Hon hade Roy Orbisons musik både på LP och CD så det fick man lyssna på ofta när hon stod i köket och hade skivan igång i bakgrunden. Det är nog på grund av henne som jag tidigt lärde mig att älska denna filmen! Härliga minnen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0