Super Mario till Wii

Det har varit fullt upp de senaste dagarna. Torsdag eftermiddag hade jag en tenta och i fredags förmiddag hade jag nästa. Efter det skyndade jag mig in till stan och var på intervju (som kändes jättebra!), efter det var Jenny en snabbis och hälsade på och sen på kvällen kom Sophie över på middag. På lördagen höll jag på här hemma hela dagen och på kvällen kom Joakims moster och hennes kille hit och stannade till idag på morgon. När de åkte gick vi genast ut till trädgården och har sedan ägnat dagen åt att räfsa och sopa löv. Nu i kväll startade Jocke bastun så vi kunde ta det lite lugnt och sen kopplade jag in vårt Wii idag så de senaste timmarna har jag suttit och spelat Super Mario. Så otroligt roligt det spelet är alltså! Minns när jag var mellan 8-10 och jag fick mitt Nintendo 8-bit med ishockey och mario. Hade alltid vännerna hemma och vi satt och spelade för fullt! Tycker det är superkul att de har hållit kvar vid det gamla enkla stuket på det spelet. Mario Galaxy och sådant är ju inte alls samma sak! Nej, det här har ju till och med samma banor ungefär. Visst, lite nytt har de lagt till, men inget som gör det sämre. Underbart spel! Men nu är det dags att stänga av för kvällen! Är lite trött efter helgen roligheter ;)

Kommentarer
Postat av: Disfigured

Hela spelet bygger på New Super Mario Bros DS som kom för några år sedan. Att dom har gått tillbaka till rötterna men kör 2,5D som det kallas är bara kul. Nintendo har några fler sådana titlar på g där ibland ett nytt Donkey Kong och ett Kriby spel. Men någon som är än mer intressant är detta: http://www.webhallen.com/spel/nintendo_wii/121934-super_mario_allstars-25th_anniversary_edition sitter och bara väntar på att få hem spelet.

2010-11-08 @ 12:35:30
Postat av: Maria

Vad kul med Donkey Kong också, älskade det till Nintendo 64! WOW!!! Jag vill också ha Super Mario Allstars!!!!! Måste visa Jocke när han kommer hem från jobbet! :D

2010-11-08 @ 16:35:03
Postat av: Disfigured

Det är inte som Donkey Kong 64 utan som Donkey Kong Country som kom till SNES. http://www.webhallen.com/spel/nintendo_wii/111792-donkey_kong_country_returns_inkl_forbokningserbjudande

2010-11-08 @ 17:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0