Två dåliga? Nej, en bra och en dålig...

För ett par veckor sedan tittade jag och Joakim på The Last Airbender här hemma. 30 minuter in i filmen ungefär stängde vi av den, så hemsk tyckte vi att den var. Nog för att den kanske inte är riktad till vuxna, men jag kan inte förstå att någon kan tycka om den! Jag kan faktiskt inte säga något mer om den än så...
Igår tittade vi på Where the wild things are. Vi såg klart hela den här i alla fall men när den var slut sa Jocke att han tyckte att den var i klass med filmen ovan. Det tyckte verkligen inte jag! Men jag tycker i och för sig om mysiga barnfilmer. Den var kanske ingen höjdare, men det var kul att ha sett den. Jag har faktiskt inte hört talas om den innan den kom på film, fast att det verkar som om så många har läst den.
Det jag gillade med filmen var hur pojken fick komma till vildingarnas land och verkligen leka av sig. Han fick vänner som ställde upp på hans lekar. De i sin tur trodde att allt var på allvar, vilket lille Max senare fick erfara att det inte är så bra att bara hitta på saker. Jag tyckte att det var en fin film.

Kommentarer
Postat av: Moster Lo

Hej Mia! Idag tror jag att vi tänker på samma sak... Vi kanske ses i helgen? Jag tror att jag satsar på söndag, men även lördag passar för mig.

Kram

2010-11-18 @ 10:24:26
Postat av: Maria

Hej hej! Jo, jag känner att jag har lite svårt att koncentrera mig just nu och bara väntar på att pappa ska ringa...

Jag åker ner på lördag morgon och stannar till måndag kväll eller tisdag morgon så då ses vi säkert! Kram

2010-11-18 @ 11:00:13
Postat av: kajsa

visst är where the wild thing are en härlig film? :)

2010-11-20 @ 16:28:26
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0