Underbar låt och tv-program jag saknar!

Idag när jag åkte till skolan spelades The Corrs på radion med låten What Can I Do. Jag tycker den är så otroligt härlig att lyssna på! När jag var 8 år började jag spela fiol, vilket jag sedan höll på med i 6-7 år. I början var det för att hämnas på mina föräldrar med skrikigt ljud för att jag inte fick spela piano som jag egentligen ville. Jag tyckte inte alls om fiolen och tränande inte speciellt mycket inför mina lektioner. Det var först när jag fick se musikvideon till den här låten, när den släpptes 1998, som jag började gilla fiolen. Tyckte tjejen med fiol var så cool och eftersom jag verkligen älskade låten så såg jag nya möjligheter med mitt instrument. Man kunde spela bra låtar och inte bara klassiker och barnlåtar. Tänk att en låt kan ändra ens inställning så mycket. Den här låten har därför betytt mycket för mig och jag älskar den fortfarande! Tyvärr har jag ingen fiol längre men jag är riktigt sugen på att köpa en elfiol att träna upp mig igen.

1998 fanns det ett tv-program som jag aldrig missade och jag brukar ofta tänka på det. Synd att det inte visas längre... Jag satt där med mitt vhs-band och spelade in alla bra musikvideor och intervjuer. Det är så klart Voxpop som jag pratar om. Sökte efter det på YouTube och hittade det här klippet från 1998. Vilka roliga låtar som var med på listan haha :) Underbart program! (Matilda, kolla slutet av klippet vilka som vann den veckan ;))

Boyzone är med en snabbis i detta klippet och jag tycker det är så hemskt att Stephen inte finns längre. Helt otroligt! Vill ni veta någon roligt? Jag har faktiskt alla Boyzonekillarnas autografer. När jag fick dem brydde jag mig knappt eftersom det inte var Backstreet Boys autografer, men idag känns det riktigt kul och stort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0