Draktränaren

Igår kväll kollade jag och Jocke igen på film här hemma och det blev Draktränaren. Hört mycket om den och den levde verkligen upp till förväntningarna! Den handlar om vikingar som har som enda uppgift att döda drakar, men en dag träffar en ung kille på den enda draken som ingen annan viking någonsin har sett och upptäcker att den inte alls är ute efter att döda honom. Han blir vän med draken och lär sig att träna upp den. Problemet är bara att få alla andra att förstå att drakarna inte är onda och bryta ned allt som de tror och lever för.
Jag kom på mig själv flera gånger med att sitta och vara riktigt upprörd för att de agerade eller sa fel, och jag tyckte synd om drakarna vissa gånger, medan jag andra gånger satt och nästan fick tårar i ögonen för att det var så underbart och vackert. Kan lätt tänka mig att se den igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0