Just like heaven

En av dem böckerna som jag fick idag var Just like heaven, skriven av Marc Levy. Den finns även som film med samma namn och huvudrollerna spelas av Reese Witherspoon och Mark Ruffalo. När jag var hemma hos pappa och mamma i somras visades den på tv och jag tyckte verkligen om den. Det var en sådan där film man kan se om och om igen, en riktig tjejfilm.
Lite kort handlar den om Elizabeth som är en väldigt duktig läkare, men hennes jobb är det enda som hon lägger sin tid på. När hennes syster väl planerar in en date för henne råkar hon ut för en bilolycka på vägen dit och hamnar i koma. Väl hemma i sin lägenhet är hon inte ensam. Där finns David som säger att han har hyrt lägenheten och Elizabeth vill bara få honom därifrån. Men hon minns inte vem hon är eller vad som har hänt men hon upptäcker att det bara är David som kan se henne, att hon är en sorts ande. David går med på att hjälpa henne ta reda på vem hon faktiskt är och undertiden kommer de allt närmare varandra.
Det är helt klart en film värd att se och nu ska det bli riktigt roligt att få läsa boken! Återkommer när jag läst den med vad jag tycker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0