Morgonrutiner och Virginia Woolf

Varje morgon när jag kliver upp sätter jag mig nästan genast vid köksbordet med mina två morgontidningar, Dagens Nyheter och Dagens Industri. Det är en skön start på morgonen tycker jag att i lugn ro sitta och äta frukosten och läsa om allt nytt. Måste säga att jag har väldig tur för att jag och Joakim börjar på motsatt håll om vilken del vi ska läsa så det blir aldrig bråk om det. Han föredrar Dagens Industri som han noggrant läser och sedan går han över till själva nyhetsdelen i DN. Själv älskar jag Kultur-delen och spenderar längst tid med den för att sedan gå över till Ekonomi-delen. Alla som känner mig och vet hur mina bokhyllor ser ut och vad jag pluggar har nog lätt för att förstå detta.
Idag i Kultur-delen stod det om Virginia Woolf och en nytolkning av en av hennes böcker. Denna författarinna nämns väldigt ofta och hennes böcker ses som viktiga i litteraturhistorien. Under den sista delen av Litteraturhistorien på Linköpings Universitet läste vi hennes "Mot fyren" och visst, den var väl lite intressant, men jag fick verkligen ingen wow-känsla eller känner att jag måste läsa något mer av henne. Samtidigt borde jag väl det, just för att hon är så stor! Är det någon av er som läst någon av hennes andra böcker och som ni skulle vilja rekommendera? Har ni läst "Mrs Dalloway," som verkar vara hennes mest kända, och vad tyckte ni om den i så fall?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0