Toy Story 3 & Dumma Mej

Jag fullkomligt älskar barnfilmer och har självklart varit och sett de nya som går på bio nu. Först var jag, Matilda och Emma och tittade på Toy Story 3. Jag gillade inte alls de första två när de först kom, men efter att ha sett dem på specialvisning i 3D i våras ändrade jag uppfattning. De är ju underbara! (Även om de bara är animerade och inte riktiga, klassiska, fina Disneyfilmer!) Har gått och längtat och längtat efter att se den tredje sedan dess och nu vara det alltså dags. Vad jag skrattade och vad jag grät! Filmen hade verkligen allt och fick mig att till och med tycka synd om mina egna leksaker och nallar som bara ligger i kartonger på vinden hemma hos pappa och mamma och väntar på att få bli omtyckta och lekta med igen! Tror inte heller att jag någon gång tidigare tyckt att vissa dockor och nallar varit otäcka. Bara ryser när jag tänker på de små äcklen i denna film, haha! Jag kommer absolut att köpa denna film när den kommer ut och har till och med velat gå och se den på bio igen! Betyg 5/5 ger jag den, vilket jag aldrig hade kunnat tro att jag skulle säga om Toy Story!
Efter det tog jag med mig Emma och tittade på Dumma Mej. Även den i 3D på originalspråk. Vi skrattade konstant genom hela filmen. Ja, jag skrattade till och med så tårarna rann. Verkligen en helt underbar film, även om den vissa stunder saknade en bra story. De små gula gubbarna var helt fantastiska! Detta är också en film som jag verkligen tror kommer att få ta en plats i film hyllan så småningom.
Jag kan verkligen rekommendera er att gå och titta på dessa filmer medan de fortfarande visas på bio. Helt klart värt varenda krona!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0