Up

Det har varit lite tyst från mig under helgen, vilket beror på att alla våra möbler och saker från både Linköping och Götgatan kom till huset i fredags så vi har haft fullt upp med att komma i ordning här hemma. Det känns riktigt bra nu! Möblerna är på plats och vi har fått upp de flesta kartongerna. Nu ska allt in på rätt ställe och det är dags att rensa ut lite av sådant vi har dubbelt av från lägenheterna.
Idag på förmiddagen tog jag mig tid till att äntligen titta på den andra filmen som jag hyrde tidigare i veckan; Up! Det är en film av Disney Pixar som jag bara har hört gott om. Den handlar om en gammal man som försöker uppfylla sin frus drömmar efter det att hon gått bort. Helt oönskat får han med sig en liten scout och en talande hund på äventyren som väntar honom. Det speciella med denna mannen är att han flyger runt i sitt hus som bärs upp med massvis av heliumballonger.
När filmen var slut tyckte jag att den var riktigt bra, men nu bara några timmar senare kan jag inte riktigt sätta ord på vad det var som var så bra och om den överhuvudtaget faktiskt var bra. Det kanske bara var en sådan film man mådde bra av att se just då och som man tyckte var kul, men som inte fastnar egentligen. Jag vet inte riktigt... Det är en scen som jag kommer minnas mest av med filmen och som jag tyckte var fantastiskt fin, men för att inte förstöra för mycket för er som inte sett filmen så säger jag bara, äventyrsboken i slutet! Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0