Wall Street 2 (?!)

Jag hade planerat att gå och titta på Wall Street nu när den kommit på bio, men när jag pratade med dem i min klass fick jag veta att det är uppföljaren på den gamla Wall Street. Hur har jag kunnat missa denna film?! Självklart var jag tvungen att se den första först! Därför gick jag iväg till min älskade hyrfilmsbutik i huset som faktiskt hade fått in den i nyutgåva i veckan. I onsdags kväll satte jag och Joakim oss i vardagsrummet och kollade på denna 2 timmar långa film med siffror som skreks ut från alla håll och med Michael Douglas roll som Gordon Gekko som tycker att pengar är allt. Det roliga var att jag förstod vad de pratade om så gott som hela tiden. Det är roligt med filmer som har anknytning med det som man precis håller på att lära sig.
Jag ska inte förstöra något för er som inte sett denna 23 år (!) gamla film och vill se den nu, men jag måste säga att jag tyckte att det var ett lite skumt slut. Trodde det var mycket kvar av filmen när eftertexten helt plötsligt började rulla. Trots det så tyckte jag att det var en bra film och nu längtar jag efter att se den nya, där Michael Douglas ännu en gång spelar Gordon Gekko. MEN, min mamma frågade om det är en film som jag skulle rekommendera till henne och mitt svar var NEJ! Jag tror inte att hon som inte bryr sig det minsta om finansmarknaden skulle tycka att det var speciellt intressant, för filmen är inte direkt underhållande. Men, vad vet jag, kanske har fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0