Hälsoanalys

Precis som jag berättade igår så var jag på min hälsoanalys idag. Det kändes verkligen som startskottet som jag behövde. Är otroligt motiverad nu! Jag och min hälsorådgivare satt och pratade om lite bakgrund till varför jag samlat på mig alla dessa extra kilon, hur jag mår just nu både fysiskt och psykiskt, hur jag på bästa sätt ska lyckas nå mitt mål etc. Jag fick ställa mig på en våg och fick veta vikt, BMI och fettmassa, samt vad dessa värden borde vara i mitt mål och sedan diskuterade vi detta tills vi kommit fram till vilket mål vi ska sätta. Både jag själv, vågen och hälsorådgivaren tyckte att 64 kg var ett rimligt mål så nu ska 12 kg försvinna. Hoppas ni följer mig och peppar mig i det här!
Jag är verkligen motiverad nu, men efter vårt samtal förstår jag att det kommer bli otroligt tufft det här. Det kommer krävas mycket självdisciplin och energi, men det ska samtidigt bli spännande och när jag når mitt mål kommer jag vara väldigt lycklig! Även om vägen dit kommer bli jobbig så vet jag att det är värt det!
Nu ska jag äta måltidsersättning i två veckor, vilket jag är lite orolig över eftersom min mage är väldigt känslig. Men jag vet att om jag får ont av det så får jag köra variationsdieten direkt. Efter de två veckorna ska jag köra två vanliga måltider mat om dagen och två ersättningar.
På analysen fick jag även skriva ner 5 saker jag ska jobba extra med i 12 veckor nu för att hjälpa mig i viktminskningen och för att få mig att må bra. Här använder man sig av SMART-modellen. Mina förbättringar ska bli:
- Träna på iTrim minst 2 ggr/v
- Gå minst 7000 steg per dag
- Äta regelbundet fyra gånger om dagen, var fjärde timme
- Träna här hemma minst 1 ggr/v på motionscykeln
- Släppa allt som har med jobb & skola att göra kl 20 på kvällen och ägna kvällen åt egen tid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0