Åsa-Nisse

Wälkom to Knohult! Ja, den filmen såg jag tillsammans med Emma på bioklubbens förhandsvisning i tisdags. Jag fullkomligt älskar de gamla filmerna som jag har sett sedan jag var liten. Pappa och mamma hade alla på VHS, och nu har pappa skaffat alla på DVD, så det hände ofta att vi satt och tittade på de gamla filmerna. Var så lycklig när tv4film visade dem på tv för ett tag sedan. Nog om det, den nya filmen då, hur var den?
Jag hade inga förväntningar och var beredd på att bli besviken. Visst, det var ingen BRA film men den var så otroligt rolig. Skrattade nog mest i salongen ;) Den var inte som de gamla filmerna, men jag tyckte ändå om den. Alla var så skickliga med dialekterna. Undantag Kjell Bergkvist som ibland "glömde bort sig" och bara hade dialekten på något enstaka ord hit och dit. Men de andra var otroligt duktiga! De hade också hittat så mycket smådetaljer från de gamla filmerna som de stoppat in och som var roliga att se. Kul underhållning, men ingen klockren film. 3/5 skulle jag ge den!
Som avslutning på det här inlägget vill jag dela med mig av en scen från Åsa-Nisse och den stora kalabaliken från 1968 som jag fullkomligt älskade av någon anledning. Den scenen och sen när den lilla tjejen fick alla att dansa rockring i en annan film :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0