Ingen diet för mig!

Dieten jag har kört i bara fyra dagar fungerar inte alls för mig! Jag har redan fått avsluta den, men tar med mig massa erfarenhet, om man nu kan säga så. Man ska INTE gå ifrån att äta ganska mycket till väldigt lite mat. Man ska inte trycka i sig protein och äta väldigt lite kolhydrater. Kroppen behöver lite av varje för att må bra!
Det finns nog en anledning till att man lär sig denna modell sen när man är liten.
Man ska nog inte utesluta någon av delarna!

Om man gör på detta sättet, som jag precis har gjort, så visst så tappar man vikt. (Jag tappade två kilo på två dagar!) Men det håller inte i längden och jag blev faktiskt sjuk av den! Jag har mått konstant illa i tre dagar och när väl det släppte fick jag som knivhugg i magen som har suttit i i över ett dygn. Har precis haft samtal med sjukvårdsupplysningen och två olika sköterskor trodde att denna diet hade gjort att mina tarmar inte mår så bra. Jag måste därför sluta följa den direkt och äta normalt.
Hittade den här bilden på en sida och ser det inte underbart ut?!
Tycker det lockar mycket mer än godis!

Detta betyder inte att jag ska äta som jag brukar göra! Det ska inte vara lika mycket godis och lika lite frukt som annars, jag ska dricka mer vatten och mindre mjölk och juice, jag ska välja en god sallad framför ett fett hamburgarmål. Det är en sak ifrån dieten jag ska ta med mig och det är att jag ska fortsätta träna regelbundet! Även om jag valt att inte slutföra dieten så ska jag kämpa på (på ett bättre sätt för kroppen) för att komma i form igen och ni får gärna följa mig och peppa på mig! Och mina vänner, om ni ser att jag köper godis eller hamburgare eller något, fråga mig då om jag verkligen ska ha det! Jag vill verkligen att ni gör detta för att hjälpa mig! Visst ska man unna sig själv något extra gott ibland, bara det inte blir för ofta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0