Itrim Dag 37

Vikt: -6,9 kg
Steg: ?
Träning: Itrim
Nu är jag hemma igen efter en härlig långhelg i Dalarna. Vi har varit på hockey i Leksand, vandrat runt i Mora, varit på Fryksås hotell utanför Orsa för att äta födelsedagsmiddag och sen bara varit i stugan och spelat spel och läst. Härligt har det varit! Otroligt mycket frestelser har det varit också...
Familjen satt på kvällarna och drack öl/vin/drink och jag satt bredvid och drack te eller vatten. Familjen hade varit inom Mullsjö och Ryfors godisfabrik på vägen upp och köpt massa gott som de mumsade på. Jag fick inte ta något. Inne i Mora åt de pizza och kebabtallrik. Jag fick äta en fruktansvärd tråkig Grekisk sallad som mest innehöll isbergssallad eftersom både fetaosten och paprikan var slut. På födelsedagen var vi på Fryksås för att fira. Alla drack gott, men jag drack vatten och var chaufför. Sedan skulle det bli 3-rätters. Då fuskade jag! Jag åt en liten brödbit till min Toast skagen till förrätt och till huvudrätt åt jag halva potatiskakan som var med till oxfilén. Första gången jag ätit potatis och vitt bröd på över en månad. Desserten var en rabarberkompott som jag fullkomligt älskar, men den tackade jag nej till. När vi kom tillbaka till stugan tog jag ett litet glas champagne också. Det är faktiskt inte varje dag som ens pappa fyller 50 år. Visst, jag har fuskat men om man tittar på alla frestelser som uppstod denna helg så är jag otroligt stolt över mig själv att jag "bara" åt lite bröd, potatis och champagne! Vågen visade på +0,1 kg sedan vi åkte, vilket mycket väl hade kunnat visats ändå. Det har varit en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0