iTrim Dag 5

Vikt: -2,5 kg
Steg: Över 26 000 steg
Träning: Tjejmilen + 2 timmars boule
Igår hade jag en riktigt härlig dag. Efter bara 4 timmars sömn, eftersom jag inte kunde sluta prata med mina vänner som jag inte träffat på länge, gick jag upp för att fixa i ordning min grötfrukost. Sedan hade jag 2,5 timme för mig själv innan de andra kom upp, vilket var riktigt avslappnande och skönt. På vägen bort till Gärdet där Tjejmilen skulle starta passade jag på att ta min lunch, en blåbärsshake. Var lite osäker på hur det skulle gå att ta sig runt banan med tanke på att jag ätit dieten denna veckan och inte sovit så många timmar. Men första kilometrarna kändes ganska bra, tills det helt plötsligt kändes helt omöjligt. Huvudet började göra ont, jag fick ett tryck över bröstet och jag började må lite illa. Det var bara att stanna upp, dricka massa vatten och försöka gå. Jag försökte tänka att det bara var en vanlig promenad och inget lopp för att det skulle kännas lättare men jag hade ingen ork kvar. Värken släppte ganska snart, men orkade ändå inte fortsätta jogga. Det var först vid 8 km som jag kände att jag hade kraft till att fortsätta jogga och då var jag så stolt över mig själv! Jag var så stolt över att jag snart var i mål och hade tagit mig runt trots min dåliga kondition och jag tänkte att nästa år är jag 10 kilo mindre och kommer vara betydligt starkare. Höll på att börja gråta när jag sprang över hur stolt jag var över mig själv och det är en underbar känsla när man springer in på sista kilometern och alla människor står och hejar! Fantastiskt! Väl i mål var det dags för mellanmål så jag fick i mig ytterligare en blåbärsshake, vilket passade utmärkt efter loppet!
Det blev en blåbärsshake efter loppet medan alla andra fick njuta av underbar ostkaka!

Efter loppet skyndade vi oss hem och duschade och gjorde oss i ordning för att åka in till stan och äta. Nu var det dags för att fira Jennys examen och vi gick till Bröderna Olssons Garlic & Shots för att äta. De har fantastiskt god mat där och jag tänker erkänna, jag fuskade med min diet på kvällen! Jag har funderat fram och tillbaka hela veckan om hur jag ska göra. Det var flera veckor sedan vi planerade att vi skulle ut och fira Jenny där och skulle jag ta med en shake medan de andra åt eller inte. Jag har verkligen funderat och kollat på alla för och nackdelar och frågat andra, men jag bestämde mig för att äta med dem där. Det var ett val jag gjorde som jag vet inte var så smart men jag ångrar det inte. Det betyder inte heller att jag bara vräkte i mig maten. Nej, jag har knappt aldrig varit så stolt över mig själv. De andra börjar med att beställa in vitlöksbröd och öl. Jag tar ett glas vatten. Till huvudrätt tar de andra mat som jag i vanliga fall hade tagit, Skaldjurspasta, hamburgare med pommes och halloumiburgare. Jag var mycket noga med att kolla igenom menyn och valde den enda rätten utan kolhydrater: Ceasar sallad med grillade räkor och kyckling. Till det vatten. Jag satt och tänkte på vad som kan vara minst dåligt att äta och när jag fick in tallriken gav jag bort brödbitarna, åt räkor och kyckling så att det motsvarade min handflata och knappt två knutna nävar med romansallad. Valde de salladsblad som hade minst dressing på sig och så försökte jag undvika baconet och parmesanen så mycket som möjligt. När jag hade ätit knappt hälften kände jag mig nöjd och lämnade resten, fast det var så otroligt gott! Jag vet att det var fel att gå ifrån dieten och jag kommer kanske känna av det idag eller imorgon men det var ett val jag gjorde.
Min ceasarsallad
Efter maten tog vi oss till Surbrunnsgatan och gick till Boulebar. Vi hade bokat en bana i 2 timmar och det är otroligt roligt att spela. Bra alternativ till bowling tycker jag! Här beställde de andra in öl men jag fortsatte på mitt vatten och samma sak när vi kom hem och de ville ha likör så fick de så gärna dricka det, men vattenglaset har blivit min bästa vän den här veckan! (Och jag som alltid tyckt vatten varit så äckligt!)
Suddig bild men här är vi på Boulebar: Lukas, Emma, Jenny & Emelie. Bara Veronica och jag som inte är med på bild.
Underbar dag med vännerna igår helt enkelt och nu har jag precis ätit min grötfrukost och så får vi se när de andra vaknar och kommer upp. Idag har vi inget mer planerat än att gå 5 kilometersrundan med Ninja och bara umgås. Ha en bra dag mina vänner!
Min medalj från igår som jag är otroligt stolt över!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0